
Bon le nom ML n'est plus au catalogue du tout, donc comme ça

Biki a écrit :Il me semble qu'aux US ou ailleurs, c'est bien le cas, mais je dis bien "il me semble"![]()
Enfin le M 350H est en phase avec les préoccupations environnementales grâce à une motorisation très moderne, le VW TDI 2l 102cv euro 5 à faibles émissions sonore et de particules
Toi au lieu de fanfaronner, tu avais pas une devinette en cours ?AlexW a écrit :![]()
C'est une Berlinette de la marque Effeffe
TECHNICAL FEATURES
ENGINE
Engine deriving from Alfa Romeo entirely in aluminium
Engine : front central, straight four
Cubic capacity : 1962 cmc.
Maximum power : 180 HP DIN a 6500 rpm
Distribution : by twin overhead camshaft driven by double chains
Feed : 2 horizontal Weber 45 DCOE double choke
CHASSIS & BODY
Chassis : frame work in welded steel tubes
Body : 2 seat coupè, 2 doors, in aluminium hand made
Front suspension : independent with wishbones. The adjustable pull stiffener liner is joined to hight and length adjustable bush upper swineing arm. Stabilizer bar. Strut bar. Push-rod coil spring and coaxially double acting shock-absorber.
Rear suspension : rigid axle. Lower trailing arms, with adjustable upper trailing arms, live axle on adjustable T-joint. Watt’s linkage to prevent relative sideways motion between the axle and frame work. Stabilizer bar. Coil spring and coaxially double-acting shock-absorber
Brakes : disc front and rear with brake pump lightweight Ate.
The two rear brakes have the cylinder separate from the caliper.
Steering : rack
Dry weight : 790 Kg
Power/weight ratio : 4,38 kg/HP
DRIVE TRAIN
Rear-wheel drive
Clutch : single dry-plate
Gearbox : 5 gear all synchronized, plus reverse, floor shift
Gear ratios : I°, 1:3,30 – II° , 1:1,99 – III° , 1:1,35 – IV° , 1:1 – V° , 0,79 , RM , 3,01
Axle ration : 9/41
Wire Wheel : classic centre lock, centre cap and splined hubs, rims in steel, 15x6.00”
Tyres : Dunlop Racing M5.00x15” or M 5.50x15” or M 6.00x15”, radial 205 VR15